Geoblog.pl    Pendraki    Podróże    Pendrak Pol poza miastem    Wietnam krótkie podsumowanie

Wietnam krótkie podsumowanie

Wietnam
Wietnam, Hanoi

Wietnam jest ciekawym miejscem, gdzie każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Wietnamczycy (Ci nie związani z turystyką) są bardzo mili, weseli i gościnni. Bardzo lubią śpiewać i w związku z tym w każdym, nawet małym miasteczku jest kilka barów z karaoke. Często mieliśmy wrażenie, że tam "śpiewać każdy może" i warunki wokalne nie mają żadnego znaczenia:)
Warto zobaczyć południe i północ Wietnamu ponieważ różnią się od siebie dość mocno. Dodatkowo przemieszczanie się po całym kraju jest bardzo łatwe i w większości przypadków wygodne. Im bardziej na północ tym więcej flag z sierpem i młotem widzieliśmy. Na stołach w lokalnych knajpach na południu jest herbata,a na północy stoi bimber:) na południu Wietnamczycy piją głownie piwo, a na północy raczą się mocniejszym alkoholem, często z plastikowych butelek po wodzie mineralnej.

Bardzo łatwo jak w całej Azji można znaleźć miejsce do spania w bardzo szerokim zakresie cenowym.

Wietnamczycy w porównaniu do Tajów czy Hindusów dużo słabiej mówią po angielsku. Podczas rozmowy mówią Ok choć nie mają pojęcia co do nich się mówi:)

Cenowo Wietnam jest tańszym krajem od Tajlandii. Przeciętny koszty:
- pokój dwu osobowy to 40zl - 60 zł.
- posiłek na jedną osobę to 7 zł - 17 zł (na śniadanie, obiad i kolacje je się to samo ;))
- zupa PHO Ok 7 zł
- piwo w sklepie 2,5 zł (w knajpie 3,5zł ;))
- sok ze świeżych owoców Ok 5zł
- kawa na południu 2,2 zł, a na północy 3,4 zł (jest przepyszna!!!)
- woda w sklepie 1l 1,7zł

Oczywiście można wydać dużo więcej kasy w zależności od tego gdzie śpimy i jemy.

Pomimo tego, że Wietnam prawie na całej swojej długości ma dostęp do morza to jednak w żadnym miejscu nas nie zachwycił. Plaże są bardzo przeciętne, a kolor wody przypomina Bałtyk.

Każde miejsce w Wietnamie ma swój klimat, ale według nas do najfajniejszych należą: Hoi An, Ha Long Bay, Sa Pa i Da Lat (w tej kolejności ;) )

P.S. Wietnam bardzo polecamy!!! :)